hur vågar jag klaga när vissa skulle göra allt för få byta plats med mig.

Fan! jag är så less. hatar plugg. vem gör inte det tänker ni? men jag VERKLIGEN HATAR DET. bortskämd jag är som "skiter" i skolan och inte gör mitt bästa. det finns de som skulle göra allt för att få gå i skolan och få en ubildning men som inte får det eller har den möjligheten. de som inte har pengar, mat, eller boende. de som sover under bar himmel, de som förlorat hela sin familj, de som står helt ensam mot världen. som står helt ensam, helt utan framtid. deras största dröm att få blir läkare eller liknandede. De skulle göra allt för att få gå i skolan. Hur vågar jag sitta här klaga över att gå i skola. jag har alla chanser i världen att bli något om jag bara kämpar. men gör jag det? nej. skäms över mig själv. hemskt hur världen ser ut. hemskt hur orättvisst livet är.

Jag avlutar här. skulle kunna skriva en bok om hur orättvis världen är, om hur förjävlig den här världen vi lever i är. fortsätter på det här ämnet någon annan dag. ska göra mitt "bästa" nu med min engelska uppgift.


Så kom ihåg! gör alltid erat bästa vad de än gäller. om du gör det så kan du nå hur långt som helst. WORK HARD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0