hur mår jag egentligen?

Det känns som jag vill skriva av mig. vill få ut nånting. men jag vet inte vad det är. känner mig tom men samtidigt så känns det som jag är full av tankar. jag är ledsen, arg och förbannad. allt på samma gång. Det känns som om det är något som fattas. någonting saknas! vet inte vad det är. eller att det är något som jag vill ska bort. bort från mitt liv. jag vill inte att det ska existerna. Jag har verkligen sjukt mycket ilska inom mig. det märks kanske inte. det är saker som jag mår dåligt av och jag håller det inom mig. pratar inte om det med någon. inte med någon. det är bara jag som vet hur jag känner. problem efter problem. för varje gång jag blir sårad så lagras ytterligare lite ilska och tårar inom mig och tillslut så går det liksom inte att hålla det inom mig. jag bryter ihop allt oftare. liksom det går inte att hålla det inom sig. tillslut blir det bara för mycket. Jag vill att det ska sluta. jag orkar inte med den här skiten mer. vet inte hur många gånger jag har sagt att jag inte orkar mer. tydligen orkar jag mer? det blir bara värre och värre. tillslut så kommer jag väl inte orka mer. ingen vet hur dåligt jag egentligen mår. jag visar det inte. är jävligt bra på att inte visa hur jag mår. that fake smile. nu menar jag inte att jag fake skrattar och ser glad ut fast jag är ledsen eller hur man ska säga. jag menar att jag skjuter undan problemen och det dåliga. Jag stänger av helt. stopp knappen. tyvärr så måste jag slå på det dåliga varje dag. går inte att ha på pause en hel dag. måste hela tiden påminnas då det finns omkring mig nästan hela tiden. så fort jag går ut ur huset känner jag mig fri. så jävla fri. skulle vilja känna mig fri vart jag än är men det går inte. jag vill inte behöva vara nervös och vara på min vakt. vill kunna slappna av. men det går inte. jag är fast här. kommer vara det ett tag till. Varför jag mår så dåligt kan jag inte säga här. det är för privat. men nu känns det bättre när jag fått skriva ut hur jag mår här. detta är inget jag pratar om. pratar aldrig om det. Tack vare att jag mår så dåligt så går det dåligt i skolan, jag gör dåliga saker, jag gör fel, jag skiter i allt. nästan allt alla fall. skulle inte vilja göra det. vill ha ett liv efter detta om man säger så. jag vill ju härifrån men vet inte hur det ska gå till när jag mår så dåligt. det går liksom inte. jag klarar inte av att få bra betyg. det går inte att plugga. det går inte att ta ansvar och göra nåt bra av mitt liv. vill vara fri! men det går inte för jag är inte tillräckligt stark nog att ta tag i saker själv. eller hur man nu ska säga. om jag ska komma ifrån det som gör att jag mår dåligt så måste jag kämpa. det är inte så lätt att kämpa för något jag aldrig upplevt och som jag itne vet existerar. jag var lycklig när jag var runt 5. sen gick det utför. vad jag kan minnas. jag kan ju ha fel. men det är det dåliga man minns och inte det bra. brukar ju vara så. mår så dåligt när jag tänker för mycket på min familj, situationen i livet. hur allt är nu förtiden. stämmningen. allt. det var länge sedan jag var riktigt lycklig. jag vill höra glada och kärleksfulla ord. får sällan höra det. det är oftast fula ord och HÅRDA ord. som sten. allt är som en enda dimma. känner mig tung som en sten. jag drömmar mig bort från verkligheten. försvinner in i andra världar som jag önskar jag fanns i. för där jag finns och är nu suger. det enda jag vill är att dom i min närhet ska vara lyckliga och så vill jag att jag själv ska vara lycklig. tror inte ni förstår någonting av det jag skrivit. skrev det här med för min egen skull.
DU FÖRSTÖR MIG, MITT LIV OCH MIN FRAMTID.

Kommentarer
Postat av: veronica

frida gumman, vill inte att du ska må dåligt! om det finns någonting jag kan göra, eller om du vill prata med mig så finns jag ALLTID här, det vet du va? du förtjänar att vara lycklig, jag älskar dig!

2011-12-11 @ 23:43:51
URL: http://vvvveronica.myshowroom.se
Postat av: isa

Förstår EXAKT hur du känner dig men kämpa på bara o f*ck allt som hindrar dig från att nå det du vill! Du förtjänar att vara lycklig, det gör vi nog alla! :)

2011-12-12 @ 09:08:21
Postat av: cimberlyy

det är bra att du lättar på hjärtat, aldrig bra att stänga saker inom sig! kommer alltid finnas här som en hjälpande hand, vet själv hur jobbigt det är att vara ledsen. vill inte att en av mina bästa vänner ska må dåligt utav någonting som är svårt att ta sig igenom, det känns i hjärtat på mig också. du vet iallafall var du har mig! <3

2011-12-12 @ 17:08:07
URL: http://cimberlyy.myshowroom.se
Postat av: aeel

Frida då.. <3

Förstår att du känner dig lättad nu när du talat om hur du mår. Dina vänner finns här om du vill prata det hoppas jag att du vet. Att prata med någon kan lätta på många känslor även fast det kan kännas svårt och att många känslor kommer komma. Vi älskar dig för den du är för du är bäst!<33

2011-12-13 @ 14:01:29
URL: http://emmalindqviist.blogg.se/
Postat av: thea von walden - mamma till leon <3

Vi finns här för dig frida, för dig och din syster om det skulle vara någonting. vill du lätta på ditt hjärta, så lyssnar vi. Eller om du kanske bara vill prata lite med jimmy. vi finns. Gör så ont i en när man läser detta, vet själv hur det är att må dålig, känna sig värdelös och stänidgt gå runt och vara ledsen. men man visar ingenting.



Vi finns, glöm aldrig det.

kramar till dig.

2011-12-15 @ 13:25:31
URL: http://theavonwaldenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0